5 tips til hvordan du får en levende hjemmeside. Få en sund og rask hjemmeside, der får liv fra marketing og integration med sociale medier.
- Hjemmesiden er hjertet i din marketing
- Indhold og design er opdateret
- Din hjemmeside er sund og rask
- Hurtig, sikker og mobilvenlig hjemmeside
- Skab en levende hjemmeside med sociale medier
5 tips til hvordan du får en levende hjemmeside
1. Hjemmesiden er hjertet i din marketing
Din hjemmeside bør være en central del af hele din virksomheds marketing. Hjemmesiden er midtpunktet, der forbinder de forskellige kanaler, såsom sociale medier, tryksager og online annoncering.
Hjemmesiden fungerer altså både som en platform, hvor kunderne lander fra din marketing, men også som stedet hvor de bliver sendt videre til andre medier. Eksempelvis kommer brugerne ind på hjemmesiden via en søgning på Google og ender med at følge din virksomhed på Facebook. På denne måde er din hjemmeside hjertet, der giver liv til din marketing.
2. Indhold og design er opdateret
Det er tydeligt, at en hjemmeside er blevet forsømt, når man finder nyheder fra 2013 på forsiden. Det vigtigste job for indholdet på din hjemmeside, er at skabe tryghed for nye kunder. Det gør hjemmesiden ved at føles opdateret, både i forhold til indhold og design.
Dine kunders forhold til hjemmesidens design er selvfølgelig påvirket af personlig smag. Godt hjemmesidedesign følger dog nogle grundlæggende principper, men også tidens trends, der gør at en hjemmeside hurtigt kan se forældet og forladt ud.
Kontorfællesskab i København? Skal du starte som selvstændig/iværksætter, og er du på udkig efter et kontorfællesskab – så vil jeg anbefale Republikken i hjertet af København, hvor jeg er ansat som Marketing Manager.
3. Din hjemmeside er sund og rask
Din hjemmesides præstation på Google ændrer sig løbende. Med værktøjet Ubersuggest kan du se din løbende trafik, placering og få en sundhedsrapport. Denne sundhedsrapport gennemgår din hjemmeside, hvor den finder fejl, mangler og døde links på dine sider.
Hvis det ikke findes på Google, eksisterer det ikke – Jimmy Wales, grundlægger af Wikipedia
Søgeresultaterne på Google dannes af firmaet robotter, webcrawlere, der løbende gennemgår internettet. Din placering påvirkes af mange faktorer, men først og fremmest skal du sikre dig, at hjemmesiden fremstår sund og rask – så har du det bedste udgangspunkt for succes på Google.
Død hjemmeside |
Står alene uden marketing |
Forældet indhold og design |
Døde sider og links |
Teknisk gammeldags |
Intet liv udefra |
Levende hjemmeside |
Midtpunktet i din marketing |
Opdateret indhold og design |
Sund og rask overfor Google |
Hurtig, sikker og mobilvenlig |
Får liv fra sociale medier |
4. Hurtig, sikker og mobilvenlig hjemmeside
I 2020 forventer både dine brugere og Google at din hjemmeside fremstår moderne – også på det tekniske område. Førstehåndsindtrykket er altafgørende, og dine kunder forventer at din hjemmeside er hurtig, sikker og mobilvenlig.
Sådan sikrer du en teknisk moderne hjemmeside:
- Gennemgå din hjemmesides hastighed med PageSpeed Insights
- Test at din hjemmeside mobilvenlig
- Søg for at du har SSL, så din side får en hængelås i f.eks. Chrome browseren
5. Skab en levende hjemmeside med sociale medier
Hvis din virksomhed er aktiv på sociale medier, kan du forbinde de forskellige kanaler med din hjemmeside. Ved at integrere det sociale medie, med en lille kode, bringer du livet fra dine sociale medieaktiviteter ind på hjemmesiden.
Eksempler på hvordan du kan skabe liv med sociale medier:
- Indlejring af dit Facebook/Instagram feed eller en YouTube video
- Vis dine Trustpilot anmeldelser
- Lav dele-knapper til dine sociale medie kanaler
3 ting du kan gøre i dag
- Få fem personer til at give feedback på om din hjemmeside føles moderne
- Gennemgå din hjemmesides sundhed med værktøjerne Ubersuggest, PageSpeed og mobilvenligtesten
- Skab liv på din hjemmeside med marketing og integration af sociale medier