Elskeren brandarketype er for virksomheden, der hjælper kunden med at opnå intimitet, passion, romantik og kærlighed med andre mennersker.

Dette blogindlæg indeholder følgende emner:

  • Hvem er Elskeren?
  • Eksempler på Elskeren i branding
  • 12 brandarketyper
Elskeren brandarketype

Hvem er Elskeren?

Elskeren brandarketype er en del af gruppen de samhørige, der vil skabe gode forhold i høre til. Elskeren ønsker intimitet og at være begæret, og at opnå en følelse af at være i et forhold med de folk, det arbejdet, de oplevelserne og de omgivelser de elsker.

Ønsker: intimitet
Citat: “du er den eneste ene”
Sprog: sensuelt, empatisk og passioneret
Motivation: kærlighed, nærhed og forkælelse
Frygt: afvisning, ensomhed og foragt
Brancher: parfumer, vin og rejser
Eksempler: Hunkemöller, Magnum is og Alfa Romeo

Elsker brands formidler gennem kærlighed og passion, for at skabe en forførende stemning for målgruppen, der ønsker at være attraktiv både psysisk og følelsesmæssigt. Brands, der kommunikerer til Elskeren appelerer ofte til alle sanserne, for at skabe en følelse af intimitet og forbindelse.

Elsker brands udvikler sig i tre niveauer:

  1. På første niveau søger en elsker romance og fantastisk sex
  2. På andet niveau følger en elsker sin lykke og forpligtigelse til den de elsker
  3. På tredje niveau jagter en elsker spirituel kærlighed, selvaccept og ekstase

Eksempler på Elskeren i branding

Elskeren brandarketype findes naturligt nok indenfor brancher, hvor romantik er i højsædet, som parfume, undertøj, smykker – men også mad, vin og rejser, hvor nydelse er en vigtig del af oplevelsen. Magnus is er her et godt eksempel, med sine nærmest forførende branding, med stærkt seksuelle toner, der ophøjer en is til en ekstatisk smagsoplevelse.

Indenfor bilbranchen, findes Elskeren også, hvor Alfa Romeo adskiller sig markant fra konkurrenternes fokus på mekanik. Alfa Romeo har i stedet italiensk passion, sensuelle linjer i deres bildesign samt røde farver og håndskrift i deres kommunikation. Der er endda så meget passion, at man ofte glemmer fornuften og må placere bilens nummerplade alternativt, på grund af designet.

Elskeren brandarketype eksempel

Elskeren brandarketype kan være et match for din virksomhed hvis:

  • Virksomheden hjælper kunden med at finde venskab eller kærlighed
  • Virksomhedens produkt skaber forbindelse mellem mennesker
  • Virksomhedens kultur er intim, romantisk og elegant

12 brandarketyper

Brandarketyper er skabt ud fra Carl Gustav Jung’s 12 klassiske arketyper, der giver menneskelige egenskaber, følelser og tanker, til en virksomhed. Mange brancher er domineret af en brandarketype, og det er derfor vigtigt at adskille dig fra konkurrenterne, ved at kombinere din primære brandarketype (ca. 80%) med en sekundær brandarketype (ca. 20%).